Saturday 17 March 2012

ape hal nak bercinta-cinton ?

           Semalam baru je sampai ke Dungun dari KL . sminggu kt KL memang bosan giler , sbb kawan takde . and bile balik ganu memang happy giler sbb aku tahu mesti ade kawan aku kt kampong ni .

tadi baru jumpe Apih, kawan baik aku dulu kini dan InshaAllah selamanya . dan seperti biasa, setiap kali jumpe mesti ade cerita pasal kawan zaman sekolah di kampong ni . sedih dan terkejut . tu je boleh cakap . bile dengar  ade yang kawan dulu slalu lepak same2 , study same2 , main same2, ponteng same2 , habis kan duit dkt CC same n bayk lagi la same2 skrg dah berubah jd terok . yg pling terkejut smpai ade yg bawak pompuan balik umah . dan fhm2 la . MasyaAllah . sedih giler dgr bile ade kawan jdi macam tu . Dulu mase sekolah kt kmpong ni , kiteorgn ni macam stu group lah , slalu lepak same2 , main same2 tpi mereka slalu tak puas harti ngn aku kadang sbb slalu lepak same2 pegi CC je memanjang tpi result tak pernah jatuh. aku pon tak  thu kenapa .bukan nk berlagak , tpi mungkin aku ade kelebihan dari segi ni . tpi skrg , kalau tak study terutama anatomy tuh ,memang konfem lingkop la .  and aku perasan sejak aku msuk ke mrsm mzms tuh, kawan aku ni start dh berpecah , dh tk bergroup mcm dulu . and sejak tuh la ade yg mule hisap rokok, mat rempit n kaki pompuan . mungkin mereka takde tmpt lepak mcm dulu kot . sbb dulu rumah aku je tmpt lepak pagi sbb mase form 1n 2 kiteorg sesi petang . Ya Allah ,mintak-mintak Allah bukekan hati untuk bertaubat . InshaAllah .

ok2. kembali pade tajuk 'apa hal nak bercinta-cinton? ' tadi mase jumpe apih, die cerite psl masalaha cinta die . result pon byk dh jatuh . die ckp ckp hati pon kadang2 tak tenang .dan bukan die sorg je kwan aku yg berubah sbb cinta, mase kt mrsm mzms , ade jgk kawan baik aku, yg result die mase mule2 1st sem  tuh memang power la . PNG 3.5 above bhai . Ingt senang ke nk dpt 3.5 kt mrsm . :) . then , mase 2nd sem, die mule la start bercouple ni . aku mule nampak result satu-satu jatuh . then , smpai skali tuh result die bwh 3.0 .

Aku memang bersyukur gile , sbb Allah jauh kan aku dari bercinta . Alhamdulillah smpai sekarang tak pernah bercinta tpi minat tu memang lah ade , tak logik kalau takde . hehe . and aku harap, aku nk cukop la skali je bercinta, then kawin je terus !

kadang2 aku pikir jugk kenapa la kawan2 aku nk bercinta . bagi aku , cinta tak salah janji pandai bahagi kan mase . and ade terbace dlm banyak blog mengatakan cinta tu haram . aku tak pasti la. aku ni bukan pandai sgt bab agama . dan hari tu ade terbace status ni .
A : ape hal kau nk sangat bercinta ?
B : sebab hati aku rase kosong la . bosan . tak tahu kenape
A : mungkins sbb dalam hati kau tuh, tuhan dah jauh sgt !!

yup, maybe salah satu sbb org bercinta sbb die kurang dekat kan diri dengan Allah, sbb itu la die akan rase kekosongan . org yg dekat kt diri dengan Allah pasti yakin Allah akan sentiasa bersama .sperti ayat ini :



when someone told this : I feel I’m alone
and Allah  said: ‘We are closer to him than [his] jugular vein’ (50:16)


this show that, we are not always alone , but Allah always with us . InshaAllah .

p/s : hope Allah will always guide me , keep me away from maksiat, couple . InshaAllah

ok .tu je .

k.bye .Salam


No comments: