Friday 6 April 2012

One thing !!

One thing macam lagu one direction je kan --->


tapi sebenarnye lagu ni ade kaitan pon : lyric yang part ni 
              I don't, I don't, don't know what it is
                      But I need that one thing


then bace ayat ni pulak .

Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:
(Al-Baqarah 2:155)

ayat ni sebenarnye dibincangkan semalam semase usrah dengan abg afiq kt bilik kiteorg. sampai abg afiq pon join tidor kat cemara je . mmg humble abg afiq ni. walaupon dah jadi doctor sempoi je. suke hati je nk tido mane-mane . haha . sebenarnya ayat ni memang terasa . sebab sekarang ni memang agak tensyen giler dengan anatomy sbb result 2 test ni mmg dah lingkup habis dah . tak dapat nak selamat dah . tapi madam tetibe baik nak tolong kiteorg. Alhamdulillah .

sebenarnya maybe result2 anatomy ni lingkup sebab Allah nak uji aku . memberi kesedaran pada diri agar bersabar dan bersyukur . seriusly aku rase ni adelah petunjuk dari Allah , sbb sebelum ni byk sgt nikmat yg Allah bagi tapi aku tak brape nk bersyukur . kalau dulu mase spm, setakat add math, chemistry , bio , fizik tu ape la sgt . tak study pon, exam dapat A jugak . tapi sekarang kalau tak study , memang lingkup la terutama anatomy . aku pon kekadang hairan jugk dulu nape kalau tak study pon senang je dpt A, tpi skrg tak dah . maybe sebab Allah nak bagi aku rase nikmat tu dan agar bersyukur , tapi jarang2 je bersyukur . ha , skrg baru rase mcam mane susah dan skrg baru blaja nk bersyukur . 

sekarang pon aku terpaksa bersyukur la blaja bahase rusia ni , walaupon I really hate that . aku memang dari dulu tak suke blaja bahase ni . kalau bm pon penah fail, ni pulak bahse rusia . dan kekadang banyak kali terkluar dari mulut ni yg ckap "kan best je kalau aku stay kt KMKN dulu . blaja senang je  . tak de anatomy. tak pyh blaja bahase " , tapi semue tu dh terlambat dah . dah smpai sini dah pon . so just go on. tak payah banyak songeh la Afiq weh !!

. tpi stiap kali nk pegi kelas mesti mood tak elok . rase nak tido je . tensyen doh blaja rusia. blaja mende tak minat .!!! . tpi, bab kate saufi aka president peer mrsm tgb tuh , "syukur je . kau susah ke, senang ke syukur je . mesti ade hikmah" . thanks saufi sbb slalu ckp tu kt aku . and acik pon slalu ckp pakse diri untuk terime sesuatu yg baik sbb die akan jdi suatu yg bermakna nanti . so, aku kene pakse diri aku untk blaja bahse russia n anatomy . InshaAllah

--- and ape kaitan ngn one thing ? sebenarnye aku slalu je rase especially bile rase sunyi duk sorg2 yg kt dlm hati ni ade satu part  yg hilang tau .mcam kt bawah ni.  and sampai skrg aku tak tahu ape . and maybe sbb tak slalu bersyukur kot . or maybe not . .  I need to keep searching what is the losing part of my heart . cewah 


*sabtu ni nak pegi thailand ngn sisters n umi . huhuhu . thanks my sisters and my umi because u all always make me happy . 




No comments: