Wednesday 14 March 2012

alarm !!

tengah hari tadi , mase gua baru je amik pingan nk makan nasi tetiba je alarm kt apartment akak gua ni berbunyi . gua pon dengan selamber je meneruskan usaha untuk mendapat kan sesuap nasi . then , mak gua tetiba panic " eh afiq, knape alarm bunyi tuh " aku pon jawab la " kebakaran kot " . then mak pon menyuruh gua keluar pegi tengok ape yang jadi kt luar tuh . gua dengan penoh hampa terpaksa meninggalkan nasi demi umi tersayang ku . gua pon keluar then tengok orang lain sume macam tengah panic lari turun bawah . gua masuk balik ,cakap kt mak gua, " tak de ape pon mi . alarm rosak kot " , tapi mak gua tak percaya then die kluar tengok sendiri orang lain tgh lari ke bawah , haha . tak pasal2 mak gua pon panic , jalan masuk rumah amik handbag n suroh kluar turun bawah . haiyya .  gua  dh la tgh malas mase tuh,  gua  suroh mak  gua  duk dlm umah then  gua  turon pegi tengok . mase turun tu nasib baik jumpe ngn pak guard tuh  . die gitau yang alarm je yang berbunyi . haha . gua dah agak dah , takde ape-ape nye . 

then gua teringat mase dkt mrsm muadzm and dekat KMKN dulu 
          mase first week gua masuk mrsm muadzm tu adalah minggu orientasi yang sangat membosankan , mase tu rase macam nak balik umah !! and mase minggu tu, budak2 batch lain tgh ade minggu aktiviti yg mne minggu ni diorg tak blaja pon, beraktiviti je smpai puas . then mase minggu orientasi tu nak habis pihak maktab adakan pulak "fire drill " iaitu latihan kecemasan . gua tak kesah pasal latihan tu, tpi waktu die memang bikin gua panas der .  pukul 3 pagi diorang buat latihan tu . gua dengar letih nye terpaksa bangun then pegi berkumpul ngn budak2 lain kat foyer maktab . kat situ kiteorang diberi nasihat oleh ahli bomba tu . memang bosan giler lah , dh mengantuk , kene duduk mengcakung pulak tu sbb tak nak bagi kiteorg tido . cilake ! . 

then next year mase form 5 gua dah tgok awal2 lagi bile diorang nak buat fire drill ni . gua ingatkan diorang buat malam sbb weekend , so gua tido la petang tu sebab nak back-up waktu tido gua, . tengok2 dieorang buat petang pulak . gua dah sedap2 tido tuh, dikacau oleh budak-budak form lain suroh bangun " bang , bangun bang . ade fire drill ni " . tapi gua buat tak layan je . gua duduk kt bilik gua, barinng2 , mcm takde ape . then tetiba warden yg gua tak brape suka datang, bilik gua . belom sempat dengar die marah, gua dah lari pegi foyer . padan muke tak sempat marah . haha . 

then mase kt KMKN , lagi skali ade fire drill . tensyen giler la. mase tu gua ingat dh masuk college dah takde  aktiviti mcm kat maktab . tapi kali ni gua ngn roomate gua dah nekad tak nak pegi , so kiteorg kunci bilik . then tido . buat mcm takde ape2 . so, takde siapa yang datang bilik kiteorang . haha . padan muke !!

okay . tu je gua nak sembang hari ni . 
cuti ni memang bosan giler . tapi lagi bosan kalau gua buat mende sama mcam gua buat kt hostel ( study ) . so cuti ni gua keje tambah berat badan je la :) 

k.bye . salam


No comments: